Etykiety

niedziela, 28 lipca 2013

Tortellini

Spędzanie samotnie niedzieli służy moim kulinarnym wybrykom. Na dziś zaplanowałam wielkie gotowanie. Najpierw sałatka z tortellini. Później brownie na deser. Na koniec węgierskie, paprykowe, przepyszne leczo. Efekty pracy nad ciastem i leczem już wieczorem, tymczasem sałatka!



Składniki:
pierożki tortellini - ja użyłam dwóch rodzajów - z szynką i z serem
ogórek zielony
pomidor
2 ząbki czosnku
szynka - dowolna, według uznania
natka pietruszki
łyżka majonezu
sól, pieprz, oregano, bazylia

                                               



Tortellini gotujemy według instrukcji na opakowaniu, odsączamy. Ogórka i pomidora oraz szynkę kroimy w drobną kostkę, mieszamy z pierożkami. W drobniutką kosteczkę kroimy czosnek, bądź przeciskamy go przez praskę, siekamy drobno pęczek natki pietruszki. Wszystko mieszamy z łyżką majonezu i przyprawiamy do smaku według własnego uznania. Ja użyłam standardowej soli i pieprzu, a do tego dodałam troszkę oregano i świeżo posiekane listki bazylii ( najwyżej 3-5, żeby nie zdominowały smaku).

6 komentarzy:

  1. pyszna sałatka:) taka wersja idealna jest również w lato na obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio widziałam promocję na ten makaron w Biedronce, gdybym wiedziała, że znajdę taki pyszny przepis to bym kupiła! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz czego żałować, bo tortellini naprawdę przepyszne, szczególnie wersja z szynką ;).

      Usuń
  3. pyszna sałatka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ważna zasada: nie łączy się w jednej sałatce świeżych pomidorów i ogórków ! Nie wiecie o tym???

    OdpowiedzUsuń
  5. bzdura, wszyscy łączą np. w greckiej

    OdpowiedzUsuń